03.06.2021
Väčšina nových JBL bluetooth slúchadiel a soundbarov ponúka integrovanú podporu hlasových assistentov. Bohužiaľ stále nepodporujú slovenský alebo český jazyk, či už sa jedna o Google, Alexu či Siri, ale keď ovládate aspoň základy angličtiny či nemčiny (tých jazykov je viac), tak ich môžete využívať aj vy. Takmer!
Poznámka: Celý článok sa opiera o skúsenosti v spojení s Apple iPhone a môže sa líšiť pri použití s telefónmi s operačným systémom Android
Pre správnu funkčnosť využitia hlasových asistentov v slúchadlách, ich musíte mať pripojené k svojmu telefónu a v telefóne mať prístup k internetu.
Pre správnu funkčnosť využívania hlasového asistenta Google je potrebné mať nainštalovanú aplikáciu Google Assistent. Tá má regionálne obmedzenie a nie je možné ju stiahnúť so slovenským alebo českým kontom z AppStore. Veľmi rýchlo sme tu skončili, čo trochu zamrzí, lebo by sa ideálne integrovali už k domácim reproduktorom s podporou hlasového asistenta, pre ktoré je potrebné aplikácia Google HOME. Návod ná úspešné nastavenie sme už spísali.
Pri tejto hlasovej asistentke je už situácia lepšia. Aplikáciu viete stiahnúť do svojho telefónu a úspešne aj nakonfigurovať. Ale tým asi končí celá integrácia. V samotnej aplikácii je veľa obmedzení na základe regiónu. Nie je možné prepojiť SPOTIFY s Alexou a nie je možné ani pre Alexu sprístupniť lokálnu knižnicu s hudbou.
Jediné čo funguje správne na Apple iPhone v spojení s JBL slúchadlami je Siri. Na to nepotrebujete vôbec nič nastavovať. Stačí mať v applikácii vypnuté obe možnosti a využívate natívneho hlasového asistenta.
To, že hlasoví asistenti nefungujú správne nie je chyba JBL, ale samotného Google a Amazon, ktorý z nejakých dôvodov aplikoval regionálne obmedzenia. Našťastie stále môžete používať Siri a tá funguje na 100%.