Spoločnosť JBL nie je žiadnym nováčikom na trhu. Jej prvopočiatok sa datuje až do roku 1927, kedy vo veku 25 rokov James Bullough Lansing založil firmu pod prvotným názvom Lansing Manufacturing Company. Táto spoločnosť vznikla v americkom Los Angeles, kde sa venovala výrobe 6 a 8 palcových reproduktorov pre rádiové konzoly a rádiá.
V roku 1941 bola Lansing Manufacturing Company kúpená spoločnosťou Altec Service Corporation, po ktorej sa názov zmenil na „Altec Lansing“. Po vypršaní Lansingovej zmluvy v roku 1946 opustil Altec Lansing a založil spoločnosť Lansing Sound, ktorej názov sa neskôr zmenil na „James B. Lansing Sound“ a ďalej sa skrátil na „JBL Sound“. Od tohto momentu evidujeme ikonický názov zložený z 3 písmen, ktoré sú iniciálmi zakladateľa.
Sám J.B. Lansing bol síce vynikajúci konštruktér, ktorý úspešne prekonával všetky prekážky, ale bol zlým obchodníkom a podnikateľom. Práve kvôli tomu sa v roku 1949 ocitla spoločnosť JBL iba krôčik od totálneho krachu. Lansing ju nakoniec zachránil, aj keď dosť svojráznym, zato obdivuhodným spôsobom – samovraždou. Desať tisíc dolárov z jeho životnej poistky postavilo firmu opäť na nohy.
Jeho dedičstvo cítime dodnes, keď je značka JBL bez akejkoľvek skepsy využívaná v profesionálnych nahrávacích štúdiách, ozvučuje väčšinu kín v USA a hudobné sály po celej Európe. Ďalej sú to svetoznáme eventy, ako Super Bowl, Grammy alebo Tomorrowland, ktoré sú dnes ozvučené JBL technikou.
Lifestylové JBL reproduktory, slúchadlá a soundbary zbierajú v posledných rokoch množstvo ocenení od významných inštitúcii ako EISA alebo Red Dot. Zároveň milióny ľudí po celom svete sú dnes šťastnými majiteľmi JBL produktov. Už v roku 2019 spoločnosť zaznamenala už viac ako 100 miliónov prenosných reproduktorov.