Prejsť na českú verziu
Otvoriť vyhľadávanie
Otvoriť menu

Recenzia: JBL XTREME2: Prenosný vodovzdorný reproduktor s vynikajúcou reprodukciou basov

PC Revue

29.10.2018

Dvojka v názve naznačuje druhú, zlepšenú verziu tohto populárneho maxireproduktora. Zdokonalenia sa týkajú predovšetkým integrácie technológie JBL Connect+ na bezdrôtové prepojenie viacerých reproduktorov. Reproduktor má takisto zvýšenú odolnosť proti vode na úrovni štandardu IPX7. V praxi to znamená, že vydrží ponorenie do hĺbky 1 metra počas 30 minút. Samozrejme, iba s dobre uzatvoreným krytom konektorov. Konštrukcia reproduktora umožňuje jeho zavesenie na plece, pričom oká na popruhy sú dizajnovo veľmi dobre zakomponované.
Na popruhu je umiestnený aj praktický otvárač na fľaše. Odolný textilný materiál a robustný gumový kryt sú zárukou, že reproduktor vydrží aj hrubšie zaobchádzanie, ktorému sa pri outdoorovom nasadení nedá vyhnúť. Na hornom paneli je oválne tlačidlo na zapnutie a vľavo a vpravo od neho sú ďalšie štyri ovládacie tlačidlá, vytvarované ako ikony funkcií prehrávania, nastavovania hlasitosti a párovania bluetoothových zariadení. Reproduktor bude dostupný postupne vo viacerých farebných odtieňoch: black, blue, green, squad a red.

JBL Xtreme 2

Rozmery prístroja umožnili zabudovať dve dvojice reproduktorov, takže aj na takejto pomerne úzkej báze, teda vzdialenosti medzi ľavou a pravou sústavou akustických meničov si môžete vychutnať stereofónnu reprodukciu. Každý z dvojice basových reproduktorov má priemer 7 cm a výškové reproduktory 2 cm. Po bokoch sú pasívne akustické žiariče, ktoré prispievajú k dobrej reprodukcii nízkych tónov. Dunivé basy pri počúvaní a následné meranie potvrdili dolnú hranicu reprodukovaného zvukového pásma 55 Hz s toleranciou – 7 dB pri tejto hodnote. Výrobca vyladil frekvenčnú charakteristiku reproduktora v súlade s účelom. Subjektívne najlepšie znie rocková hudba, na vážnu hudbu som v aplikácii na prehrávanie hudby ekvalizérom trochu zvýraznil stredné tóny, aby dobre zneli vokály. Na večerné počúvanie audioknihy zas treba trochu ubrať basy.

JBL Xtreme 2

Batéria má kapacitu 36 Wh, čo je pri pre­počítaní na napätie 3,7 V ekvivalent kapacity 10 000 mAh. Pri nie príliš vysokej úrovni hlasitosti, ktorá stačí na počúvanie hudby v bežnej miestnosti, je výdrž na jedno nabitie 15 hodín. Doba nabíjania batérie je 3,5 hodiny. Reproduktor môže fungovať aj ako powerbank, z portu USB môžete nabíjať iné zariadenie, typicky smartfón, z ktorého prehrávate hudbu.

HODNOTENIE:
Dizajn: 90 %
Funkcionalita: 92 %